Simba’s pride rock en naar de spa in Naivasha

Eerder (tijdens onze safari) waren we al in Naivasha. Maar we wilden hier meer zien dan alleen de sanctuary en het meer. Daarom gingen we er na onze safari naar terug.

Op naar Naivasha

Na onze safari werden we afgezet in Nairobi. Met een Uber reden we naar onze guesthouse Mirinja, waar we warm ontvangen werden door eigenaar Patrick en zijn twee hondjes Gucci en Snoopy.

Keniaans tafelen

Nadat we ons opgefrist hadden was het tijd voor het avondeten: paneer met frietjes en dahl met rijst en groente. Natuurlijk kon een Keniaans biertje hier niet bij ontbreken. We proefden voor het eerst een Tusker cider, wat lekker zoet en naar appeltjes smaakte.

Hell’s gate

Na een heerlijk ontbijtje dat bereid werd door onze chef Young. Bracht taxichauffeur Charles ons naar Hell’s gate. Samen met een gids werden we door dit nationale park geleid.

The Lion King

De beelden uit een van Disney’s meest populaire en geliefde films, The Lion King, zijn afkomstig uit Hell’s Gate National Park. De makers van de film liepen door het park. En haalden hier inspiratie uit om zo het landschap van het koninkrijk van Mufasa te creëren. Zo staat in Hell’s Gate ook de welbekende ‘pride rock’. Funfact? In Hell’s Gate leven geen leeuwen.

Geothermische spa

Ons rondritje door het park eindigde met een bezoekje aan de geothermische spa met drie baden. Een geothermisch bad is een warmwaterbron die bestaat uit geothermisch verwarmd grondwater. Wanneer water in een vulkanisch gebied diep genoeg de grond in kan zakken en in contact komt met het hete gesteente, dan wordt dat water verwarmd. Het water in deze spa was tussen de 30 en 40 graden.

In het water van een warmwaterbron zitten mineralen die voor de huid een helende werking zouden hebben bij huidziektes. En doordat er zwavel in zit ruikt het naar rotte eieren.

Pizza

Na ons bezoekje aan Hell’s gate en de spa bracht Charles ons naar een restaurant voor een pizzalunch. De rest van de dag deden we het wat rustiger aan. We regelden bustickets voor de volgende dag en rustten wat uit in de guesthouse.

De volgende dag namen we na een heerlijk ontbijt in de tuin afscheid van Patrick en zijn hondjes. Met een matatu (de lokale bus in Kenia) vertrokken we naar onze volgende bestemming en ons volgende avontuur.